De eerste trip! De Golden Circle (maar dan half) - Reisverslag uit Hafnarfjörður, IJsland van Linda Withag - WaarBenJij.nu De eerste trip! De Golden Circle (maar dan half) - Reisverslag uit Hafnarfjörður, IJsland van Linda Withag - WaarBenJij.nu

De eerste trip! De Golden Circle (maar dan half)

Door: Linda Withag

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Maart 2014 | IJsland, Hafnarfjörður

Deze week mijn tweede week ingegaan vol goede moed.
Leuke week gehad vol nieuwe dingen. Het eerste was mijn eerste ervaring met sushi! Voor het afscheid van een meisje die hier is zijn we met de 8 meiden naar Osushi gegaan in Reykjavik. Daar ging de sushi aan de lopende band en kon je pakken wat je wou. Ik vond het heerlijk en ga het zeker nog een keer doen!
Verder een top week gehad met een meisje! Ze was goed te pas en heeft veel gelachen deze week! (zie de video).
Toen kreeg ik een bericht via Facebook van Rebecca, mijn nieuwe vriendin hier, of ik zaterdags mee wil op een trip met haar langs het National Park, de geisers en de watervallen. Daar zeg ik geen nee tegen.
Zaterdag ochtend om half 8 uit de veren op mijn vrije dag! Om 9 uur stond Rebecca voor de deur en zijn we gaan rijden. De trip richting het National Park was al een heel avontuur. We gingen Reykjavik uit en ineens was alles om je heen wit. Geen huizen helemaal niks, hier en daar een paar pony's. Heel gek gezicht, net alsof je in the middle of nowhere zit, dat zeiden we ook telkens tegen elkaar. We hebben rustig gereden zodat we mooi konden genieten van het mooie plaatje, ons alleen tussen alleen maar witteb bergen. Voor we bij het National park aankwamen waren we 45 minuten verder. Daar zo'n anderhalf uur rondgelopen in de regen. Overal lag ijs en je moest heel goed oppassen om niet uit te glijden, een paar keer slipte we zo weg. Was super mooi met de rotsen en de natuur die helemaal bedekt was met sneeuw en hier een daar een paar waterstromingen.
Na het National Park zijn we gaan rijden richting de Geisers. Na zo'n anderhalf uur rijden kwamen we bij onze tweede stop aan. Hier weer veel bussen met toeristen. We konden zo doorlopen en toen we aankwamen begon de geiser al hoog te spuiten. Maar we wouden het natuurlijk ook even filmen dus 15 minuten met bibberende handen gewacht tot we het konden filmen. (m'n filmpje wil niet verzenden dus krijg die van Rebecca). Overal waren ook kleine mini jacuzzi's leken het wel met borrelend water wat 80-100 graden was, overal damp dus, heel mooi gezicht. We hebben daar even lekker rongelopen en daarna hadden we het zo koud dat we maar even binnen zijn gaan zitten snacken. Na een tijdje weer de auto in voor de laatste maar ook de mooiste stop! De watervallen bereikte we na 20 minuten rijden. Eerst moesten we weer door het ijs en de drek lopen om er te komen! Maar dat was de moeite waard, was waren die watervallen gaaf, nog nooit zoiets moois gezien. Watervallen met sneeuw eromheen en ze waren meeeegaaaaa. Hier natuurlijk druk foto's zitten maken maar na een tijdje kwamen we erachter dat je niks zag op de foto's maar alleen maar wit!!! Dus bevroren als we waren de route nog een keer gelopen op de foto's maar weer opnieuw te maken. Dubbel zo genieten dus haha! Ben benieuwd hoe het in de lente is als ik met mama en papa ernaar toe ga. Dan is het zonder sneeuw, leuke vergelijking dacht ik toch. Toen maar bevroren teruggelopen naar de auto. Niet helemaal veilig want onderweg bijna omgewaaid en ik ben nog een uitgegleden op het ijs. Maar het was lachen, gieren, brullen met Rebecca, zeker voor herhaling vatbaar!
In de auto de stoelverwarming aangezet, de auto op 27 graden en weer 2,5 teruggereden met als laatste stop de KFC!!! Lekker genoten dus van de dag! Die ga ik niet snel vergeten!
Nu lekker een rustig zondagje en morgen begint de werkweek weer! Volgend weekend ben ik in het zomerhuisje in Husafell! Totdan!! BLESS!

  • 16 Maart 2014 - 14:55

    Natasja En Mario:

    Leuk om lezen, je vermaak je wel

  • 16 Maart 2014 - 17:59

    Jose Withag:

    Hey Linda. Fijn dat het je daar goed gaat en leuk om je verhalen te lezen. Lijkt me inderdaad prachtig met die watervallen met ijs rondom.
    Durf jij daar ook te rijden Linda? Huur je dan een auto?
    En hoe is het met je Ijslands? Je moet de groetjes van allen hebben hier.
    Heel veel succes en plezier verder. Dikke knuffel van mij! X Jose

  • 16 Maart 2014 - 18:14

    Linda Withag:

    Ja ik vermaak me tot nu toe nog wel! En anders lees ik.
    Ja Jose is ook echt super mooi! Heb tot nu toe 1 keer gereden maar er zijn overal heuvels en bergen en die hellingproef ging nog niet zo goed tot nu toe haha ging telkens achteruit enzo! Dus dat willen we nog oefenen maar er was telkens ijs en sneeuw dus dat doen we als de wegen weer normaal zijn! Zij hebben 2 auto's en ik mag haar auto mee als die beschikbaar is. Haha IJslands is nogal lastig en heb er niet echt een talentje voor haha kan tot nu toe de cijfers, kan het jongetje zeggen dat hij moet oppassen en dat hij moet komen weet wat bed is haha en slaap lekker en doei enzo maar nog niet veel meer!
    Heel erg bedankt doe ze allemaal maar de groetjes van me!
    Dikke kus!

  • 17 Maart 2014 - 08:41

    Maria Jans:

    Hoi Linda,
    Leuk om je verslagen te lezen. Zo te zien heb je het goed naar je zin. Geniet ervan en veel succes met je IJslandse studie. Groetjes van ons allemaal.

  • 21 Maart 2014 - 10:12

    MOnique, Koenti Noena:

    Ha Linda, Wat een mooi verslag, het ziet er schitterend uit de fotoos, maar ook brrrrrr....koud! Nog heel veel plezier, groetjes, Monique, Koenti en Noena

  • 30 Maart 2014 - 19:11

    Alita:

    Heel erg leuk je verslagen! Wat een prachtig land is het toch. Geniet nog maar lekker daar! liefs Alita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Haaaay, Ik ga voor 5 maanden als au pair naar IJsland en hier hou ik jullie up-to-date met verslagen en met schitterende foto' s.

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 4933

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 30 November -0001

Mijn avontuur in IJsland.

Landen bezocht: