Alweer een maand en een week in het koude IJsland - Reisverslag uit Hafnarfjörður, IJsland van Linda Withag - WaarBenJij.nu Alweer een maand en een week in het koude IJsland - Reisverslag uit Hafnarfjörður, IJsland van Linda Withag - WaarBenJij.nu

Alweer een maand en een week in het koude IJsland

Door: Linda Withag

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 April 2014 | IJsland, Hafnarfjörður

De afgelopen 3 weken zijn voorbij gevlogen!! Er zijn niet heel veel spannende dingetjes gebeurd. Iedere week mijn 30 uur maken met de lieve kindjes en op maandag en woensdag IJslandse cursus volgen.
Ben nu 2 keer met Rebecca wezen shoppen, heeeeeel gezellie!!! En na de tijd natuurlijk gezellig wat drinken. Mooie schoentjes en blouse en jasje gescoord!!!
De baby groeit mega snel! Kan nu al beetje kruipen, eet normaal voedsel, echt super mooi om allemaal mee te maken! Ze praat ook super veel dus we kunnen lekker kletsen samen!
Ook nog met haar zus die op het eiland onder IJsland woont na hun zomerhuisje geweest voor een avond en lekker wezen barbequen!! Ja dat doen ze hier ookal is het maar 5 graden. En toen teruggereden vanuit dat plaatsje 40 minuten lang! Dat was wel ff slikken toen ze dat zei maar ze zat ernaast met een paar wijntjes op en we zijn heel weer thuis gekomen gelukkig.
Ook nog lekker met haar gewandeld bij een meertje hier vlak bij! Super mooi! De omgeving is hier echt prachtig, overal waar je komt!
Afgelopen zaterdag hebben ze me meegenomen naar Reykjavik, down town zoals zij dat noemen, om daar alles een beetje te verkennen. Eerst naar een reusachtige kerk geweest waar 0,0 versiering was. Daarna de "winkelstraat" ingeweest, niet zoals je dat in Nederland hebt, qua shoppen moet je niet naar IJsland, maar was wel leuk met alle toeristenwinkeltjes en vooral veel vintage winkels. Kom er zeker nog eens terug. Ook nog naar het grote moderne concert gebouw geweest naar de bovenste verdieping zodat je mooi uitzicht had over heel Reykjavik!
Ieder weekend en als het doordeweeks lekker weer is ga ik even lekker een uurtje uitwaaien met een wandeling langs de oceaan, héérlijk is dat!
Ondertussen ook al weer dingetjes geroggeld want als mama en papa hierkomen gaan Margret, haar dochter van 21, en de kindjes naar Nederland. Een house exchange! Margret heeft van dag tot dag al gepland wat ze in Nederland gaat doen en is heel enthousiast hierover heel grappig, de efteling, amsterdam, burgers zoo, de slingerplas, de Lichtenvoordse markt op zaterdagmorgen, Erve Kots haha!
Ik heb ook een mega stapel gekregen met informatie over IJsland en wat hier te beleven is zodat ik alle dagen voor me ouders vol kan plannen en lekker iedere dag met ze op stap kan gaan, GENIETEN! In ieder geval gaan we op een walvissen tocht, the golden circle, naar het zuiden, naar de blue lagoon en hopelijk ook nog naar de grotten of een gletsjerwandeling maken! We zullen allemaal nog wel eens zien over 1,5 maand.
Volgende week is het pasen en alle mensen hebben vanaf donderdag vrij en slaan massaal mega chocolade eieren in! Heeeeeerlijk, ik heb er ook al 1 gekregen die gevuld is met snoep! JAMMIE die verstoppen ze in de morgen en dan kan je gaan zoeken. Dat word weer een paar dagen op z'n IJsland vol eten.
Het weer is hier nog steeds niet jovel, regen regen regen. Maar zoals zij iedere keer zeggen "after eastern the weather is gonna be better!!" daar gaan we dan maar vanuit.
Hopelijk gaan we binnenkort nog naar het zomerhuisje (heeft ze wel beloofd) op 2 uur van hier met een hot-tub!
BLESS BLESS

• 11 April 2014 - 17:41

Ellen Harbers:

hallo linda.
    wat een leuk verslag heb je gemaakt
    je maakt heel wat mee zo. super hoor.
    we missen je wel hoor. kom maar gauw weer langs als je weer in nederland bent.
    maar eerst nog even genieten daar in ijsland.
    is het daar echt zo koud. brr. ijsland doet zijn naam eer aan.
    wat een leuk program heb je gemaakt voor rob en mariette.
    en hoe gaat het met de ijslandse taal dan.
    is het echt zo dat je het heel snel leert..hi hi.
    ik hoor nog wel.
    dikke kus en we denken vanuit hengelo aan je.

groetjes ellen en de rest van de fam.

• 12 April 2014 - 15:37

Linda Withag:

Heee ellen en de rest!!
    Dankjedankje! Jaa maak genoeg mee hier haha.
    Ja 13 dagen na ik weer kom ben ik alweer jarig dus dat komt wel goed!!!
    Jaa nu weer 3 graden en gaat deze week weer sneeuwen brrrrrrr
    Ja kan niet wachten tot papa en mama komen.
    Uhmm de klas is nu bijna afgelopen maar dat was alleen grammatica had een 9!! haha en krijg daar diploma voor, maar kan me niet echt verstaanbaar maken. Dus het klopt niet echt wat die rvouw zei hahah
    Dikke kus vanuit IJsland!!!!

• 13 April 2014 - 14:10

Jose:

Hoi Linda, leuk je verslag. Wat lijkt het me prachtig wandelen daar. Voor mam straks ook fijn. Het is al heel snel dat je ouders komen, super!
    Heb je al veel chocolade paashazen naar binnen gewerkt? Volgend weekend hier met pasen gaan we weer allemaal de paassterrit meedoen. Dat is een beetje traditie bij ons met pasen. Een hele middag met de auto een route uitvogelen, veel vragen beantwoorden , opdrachten uitvoeren, en alles binnen een bepaalde tijd.
    Vanmiddag komen je pap en mam hier nog even koffie drinken. Ik ben herstellende van de 2 e chemokuur, Jaap is naar een voetbalwedstrijd en Peter gaat de nachtdienst vanavond in. Zo gaat hier alles lekker verdan. Houdt ons op de hoogte Linda.
    Veel succes en plezier verder en zorg goed voor de lieve kindjes daar.
    Dikke pakkerd van ons allen voor jou! X

• 14 April 2014 - 16:03

Linda Withag:

Joseeee!! mijn reactie toch nog even ook al hebben we even leuk gefacetimed!
    Wandelen is hier echt heeeel mooi, super super veel plekjes waar je heel veel wandelroutes hebt, ga vrijdag met die vrouw een 2,5 uur durende bergwandeling doen!
    Nee ze hebben hier geen kleine paaseitjes alleen volgende week zondag krijgt iedere echt een mega paasei dus verheug me op dat moment, haha.
    Aaah super gezellig allemaal wat jullie gaan doen! Gezellig met z'n allen.
    Heel veel sterkte deze week Jose!
    Dikke kusssss

• 15 April 2014 - 19:40

Alita Van Melis:

Wat knap van je dat Ijslandse diploma. En wat maak je leuke dingen mee. Fijn dat je ouders komen en wat grappig die huizenruil tussen jullie. Ik lees je verslagen met veel plezier. Het allerbeste meid, en nog veel lol en mooi droog weer. Liefs van ons

• 20 April 2014 - 11:28

Rob Withag:

Ha Linda,
    Best ei hoor. Als we komen is er dan ook nog tijd om te relaxen ?
    Heb er wel zin in, ben benieuwd.
    Goede pasen
    Pa